Wijnwachters

.

Beeld: Jürgen Waxweiler

Locatie beeldengroep: Traben-Trarbach a/d Moezel (BRD)

Jürgen Waxweiler
 .

Introductie ‘FOTODICHTEN’
Bestellen
..
.

Over fotodichter

'Fotodicht' is een benaming die ik ooit ergens tegenkwam en waarmee een foto wordt aangeduid waar een korte (dicht)tekst op staat afgedrukt. Sinds enige tijd maak ik dergelijke combinaties, die ik wil laten zien op dit blog. Verdere toelichting in de bijdrage 'Introductie Fotodichten' op dit blog. Veel lees- en kijkplezier. Groet van fotodichter.
Dit bericht werd geplaatst in foto, foto's, fotografie, literatuur, poëzie, proza & poëzie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Wijnwachters

  1. Op koene hoofden
    prijken de zwoele lippen
    voor de kus van wijn

  2. Annet zegt:

    vol belofte fonkeling in zicht….

    ~)

  3. Bart zegt:

    De belofte is gedaan, nu het wachten, en het rijpen….

  4. fotodichter zegt:

    @Annet, A@Bart,
    … en het toasten

  5. Een fraaie foto, alleen ik zie geen wijn:-)

  6. Bart zegt:

    Nog even met een nieuwe blik aanschouwd…het lettertype past ook beter, zie ik… 🙂

    • fotodichter zegt:

      Dank Bart, voor het signaleren en melden van het typefoutje. Mooie gelegenheid om de foto nog wat bij te snijden en een mooier lettertype te kiezen.
      Veel dank voor je medewerking als gostwriter;-))

  7. thrammy zegt:

    Hoi Ingrid,
    Wist niet dat je ook achter ‘fotodichter’ zat. Prachtig! ik schilder ook en zou ook graag poëzie en beeld combineren tot meerdere eer en glorie, maar moet me de techniek nog eigen maken. Welk programma is het meest simpele, weet jij dat?
    Groeten, weer!

    • fotodichter zegt:

      Ik ken alleen Picasa en dat voldoet goed voor mij om mijn fotodichten te maken.
      Je kunt een foto ophalen in dat programma. Bij de basisbewerkingen staat ook een vakje voor tekst.
      Je werkt in een kadertje dat je over je beeld kunt verschuiven.Tekst in dat kadertje kan je opmaken met tekstkleur, lettertype en lettergroote, vet, cursief ook.

      Als je, bijvoorbeeld voor de ondertekening, een ander of kleiner lettertype wilt gebruiken klik dan opnieuw op die plek in de tekst. Die tekst komt dan in een nieuw kadertje waarin je dan zonodig voor andere bewerkingen kunt kiezen.
      Zolang je niet op toepassen hebt geklikt kan je nog wijzigingen aanbrengen.
      Zodra je op toepassen hebt geklikt sla je het bestand op, zonodig onder een nieuwe naam.

      Veel succes, hoop een keer wat van je te zien.

Geef een reactie

